dödens tentap

Det känns som att jag tillskriver alla tentaperioder epitetet "Dödens", oftast för att det är svintungt att plugga konstant i typ två veckor. Den här gången är det dock för att min kropp verkar protestera mot allt jag gör. Har haft ont i någon kroppsdel i snart fyra veckor. Först vaden, som jag tror att jag överansträngde ett muskelfäste i, sedan höften (som har spökat sedan länge) och nu är min fot svullen och jag är tvungen att halta runt och be mina kamrater gå långsamt för att jag ska hinna med. Så nu har jag vilat från träning i en vecka, och vad händer när jag inte tränar? Jo, min rygg och nacke blir arga på mig och börjar säga ifrån. Lägg på en tentaperiod på det när man sitter mer böjd över böckerna än annars så har ni en sur och tvär och ledsen Lina. Nåja, jag tröstar mig med att jag numer kan rocka mittbena utan att se ut som en femåring.
Besvär till trots har pluggandet idag gått rätt bra, så vid åtta slog jag ihop böckerna och chillade med lite Weston's, chips och Alice Munro. Det var lite plåster på såren.
 
| plugg, selfie | |
Upp