knappat och klart

När jag skulle sy på knapparna på lillkoftan så googlade jag efter en bra metod, och efter att jag letat igenom träffarna så hittade jag en på en blogg i ett inlägg som hette "how to sew on a button very, very tightly", och det lät ju bra tänkte jag. Men varför hette inlägget så egentligen? JO, för knappar är CHOKING HAZARDS för bebisar!!!! Jag hade inte ens tänkt den tanken under hela tiden jag stickade koftan????? Hur kunde jag vara så dum???? Och så klart gick min oroshjärna igång på högvarv, så jag följde guiden om hur man syr på en knapp "very, very tightly" till punkt och pricka och gjorde nog mer än vad som var tillräckligt också för jag vill ju inte riskera att lillen sätter en knapp i halsen. Det känns som att de sitter bra iallafall. Och mamma påpekade att han nog inte är så stark än. Så det ska nog gå bra. Så här ser den ut i alla fall.
 
 
Dagbok, Handarbete | stickning | |
Upp