plattan

I onsdags beställde jag och Joakim nya hörlurar, varsitt par Plattan från Urbanears. Dom dök upp i fredags och jag är så himla nööööööööjd. Mitt bästa köp på så länge.
Alltså den här färgen! Hur snygg???? Snyggast. Ville ha ett par rosa först egentligen, men när vi skulle beställa så var det slut på rosa, så då fick det blir ett par turkosa istället. Så grymma. I fredags var jag också på English Bookshops extremt fördelaktiga bokrea med 3 för 2 på allt i affären. Älskar den där boklådan alltså.
Throne of Glass är extremt omtalad i bok-bloggosfären och jag har varit nyfiken på den länge. The Mime Order är andra delen i en 7 delar lång bokserie om medium i ett dystopiskt London och jag var väldigt imponerad av den första boken i serien. Jagannath är fantasynoveller som jag rekommenderades av personalen på English, skrivna av en svensk kvinna som skrivit och blivit utgiven på engelska. Jag har höga förhoppningar och är ju sällan svårsåld på noveller.
Idag tog jag fram ritplattan och målade en ny broderidesign inspirerad av Edith Södergran. Nu återstår bara att flytta den från datorn till tyg. Och så har jag börjat lyssna på The Girl on the Train av Paula Hawkins och är HELT såld. ÄLSKAR opålitliga berättare. Helt klart mitt favoritstilgrepp inom litteratur. 
Dagbok | böcker | |
Upp