there's nothing in your head that the sorting hat can't see

Efter en lång period av uppdateringar så har nu Pottermore äntligen lagt upp sorteringsfunktionen igen! Pottermore, som sedan 2012 varit en guldgruva med Harry Potter-trivia, nytt material från JK herself och interaktiva retellings av alla sju böcker, har genomgått någon slags glassig make-over som jag egentligen inte vet om jag ställer mig bakom, men med re-launchen av Sorteringsceremonin så kunde jag inte motstå att ta testet igen. Och gissa vad? Jag blev inte sorterad in i det elevhem som jag trodde att jag skulle bli.
Rawenclaw????? Vafalls?! Senast jag blev sorterad blev jag Gryffindor! Betyder detta att jag förändrats som person sedan våren 2012? Kanske hände något i och med att jag fyllde 20. Hur som helst har Sorteringshatten talat - jag tillhör Rawenclaw. Not a bad place to be, det erkänner jag. Kvicktänkta, intelligenta, excentriska, originella personer hör hemma hos Rawenclaw, det känns helt okej med mig. Och mitt trollspö då?
Ett trollspö av engelsk ek kräver en person med styrka, mod och trofasthet, och ägaren av ett sådant trollspö har ofta en naturlig intuiton när det kommer till magi som är kopplad till naturen. Kärnan är av Fenixfjäder, som är den mest sällsynta kärnan i ett trollspö, och Fenixfjäder klarar av det största spannet av magier. Dock kan det vara svårt att vinna trollspöts lojalitet, då Fenixfåglar är mycket självständiga individer.
 
Jag har hört rykten om att en i framtiden kommer kunna ta reda på ens Patronus på Pottermore också. Så!!! Förväntansfull! 
Böcker, Dagbok | harry potter | |
Upp