nya saker

Jag tog mig äntligen tid att fixa en ny header till bloggen. Komponerad och ritad av yours truly. Känns vårigt och fräscht! Annat nytt är det jag har på stickorna.
En tvåfärgsstickad halsduk av egen design är mitt nuvarande projekt, i kanske den snyggaste färgkombinationen av gosig merinoull någonsin. Känns så spännande att sticka något jag tänkt ut helt själv, och jag ser fram emot slutresultatet, även om halsdukssäsongen (tragiskt nog) snart är över. En annan ny sak, som inte är ny i ålder men ny i min ägo är den här skönheten:
En alldeles egen bordsvävstol! Mamma ringde mig häromdagen och sa "Jag och Inga är på Erikshjälpen, och vet du vad de har där?", och det sjuka är att bara precis den morgonen hade jag gått runt och tänkt på hur mycket jag önskade att jag hade en vävstol. Så naturligtvis sa jag åt mamma att köpa den, och nu längtar jag efter påsklov så att jag kan åka upp och testa den. 
Dagbok, Handarbete | stickning, vävning | |
Upp