pustar ut

Igår skrev jag omtenta i elektromagnetism, och är rätt säker på att jag blev godkänd den här gången. Och så fick jag veta att jag fick högsta betyg i programmeringstekniken, så idag kände jag mig rätt nöjd med livet. Började dagen med en lagom löprunda som gick helt smärtfritt - varken senan i vänster fot eller högra höften protesterade en enda gång - så det kan jag glatt rapportera till min sjukgymnast imorgon. Resten av dagen har jag pluggat lite, men än är det inget som det är akut att bli klar med, så jag har softat en del också.
Jag har börjat brygga mycket te i mina tekannor nuförtiden, vilket är praktiskt och fint. Jag har två, en jag fått av min bror i julklapp och den blå här ovan ropade mamma in åt mig på en auktion för många år sedan. Så fint och mysigt! Till mitt te åt jag nybakat bröd, och när jag inte orkade plugga mer satte jag mig ner i fotöljen med Amy Poehlers Yes Please som jag började läsa igår och som jag redan läst 120 sidor ur. 
Amy Poehler är så smart och rolig, och Yes Please är en samling anekdoter och reflektioner som är en fröjd att läsa, roligt och inspirerande på samma gång och med fantastiska bilder som den ovan. 
 
Till middag åt jag och Jocke kebab och tittade på Parks and Recreation (skapad, skriven och producerad av kvinnan i bilden ovan, och kanske jordens roligaste tv-serie någonsin), och all in all känner jag att jag andas ut lite. 
| |
Upp