50 shades of nej tack till romantisering av våld i nära relationer och emotionell misshandel

 
 
Jag har observerat detta på håll ett tag nu, och jag känner att jag kan inte längre sitta tyst, jag måste säga något. Denna masshysteri kring 50 Shades of Gray gör mig sjuk. Det gör så ont i mig, det gör mig helt jävla rosenrasande att det här händer. HUR kan vi låta detta hända? HUR kan vi rättfärdiga att ett praktexempel på våld i nära relationer och emotionell misshandel toppar listor över bästsäljande böcker och biointäkter? HUR kan något så livsfarligt som en misshandelsrelation få marknadsföras som "romantiskt" och "sexigt"?
 
Jag har inte läst böckerna. Jag kommer inte se filmen. För utifrån vad jag har läst på nätet så vet jag att jag inte skulle tycka att det var sexigt. Jag skulle inte önska mig en egen Christian Gray. Snälla, om du är en av de som tror att du vill ha en Christian Gray i ditt liv, snälla förstå att det finns ingenting, ingenting hälsosamt i den sortens relation. Det kommer att förstöra dig inifrån och ut. Och kanske, till slut, till och med döda dig. Läs det här blogginlägget. Jag orkar inte säga mer än så.
 
| |
Upp