frukost och noveller

Frukost idag var ananas-, banan- och spenatsmoothie, ägg, kaffe och nybakta glutenfria bullar. Jag vaknade 05.28 och var tvärpigg, trots att jag somnade långt efter min vanliga tid igår, typ kvart över elva. Malin och Madeleine var här igår och fikade och eftersom Madeleine ville höra Flogstavrålet in action så stannade de rätt länge. Det var så mysigt och trevligt och roligt att jag inte hade tid att ta en enda bild, men de var lika underbara som alltid. Vi åt äppelpaj med smuldeg gjord på havre, smör och lönnsirap och det var ungefär det godaste jag uppfunnit.
Idag börjar jag inte förrän 13.15, så jag pluggar hemma fram tills dess. De dagar då jag inte börjar 8 brukar jag ändå ha som regel att jag börjar plugga hemma vid åttatiden. Men när man kliver upp tidigt och inte behöver stressa iväg någonstans så har man ändå rätt mycket tid på morgonen att göra mysiga saker. Som att äta frukost länge och skriva noveller. 
Mina nyårslöften för 2015 var att göra mer av det jag tycker om, som att skriva, måla, yoga, träna, läsa, och häromdagen läste jag någon artikel med skrivartips från Ray Bradbury, och tydligen sa han någon gång att för att bli en bättre författare bör man bör skriva en novell i veckan, för "det är omöjligt att skriva 52 dåliga berättelser på rad". Så det är lite mitt mål nu. Att producera en novell i veckan resten av året. Försöka åtminstone. Hitills ligger jag bra till, om man tänker att jag börjar med det här från och med nu. Imorse skrev jag klart den novell jag började på förra veckan, och igår på lunchen började jag på en ny. Jag skulle bara skriva tio minuter men det slutade med att jag skrev i en halvtimme och var tvungen att sluta mitt i för att gå på föreläsning. Det ska bli spännande att se hur den slutar.
| frukost, skrivande | |
Upp