jag älskar Taylor Swift

 
2014 var året jag till slut, helt och fullt, släppte på min musikelitism. Ni vet den där känslan när man tror att man är så mycket bättre än alla andra för att man lyssnar på punk eller indie eller folkig rock med banjo eller vad som helst som inte kan kallas för mainstream. Hint: man är inte det. Man tror att man är bättre för att man lyssnar på arga rebeller som vill ha revolution, and that's all good, men satan vad mycket dansvänligt man missar när man rutar in sig sådär. Man missar så mycket glatt, man missar så mycket feel-goodmusik. Och man missar att även de som är på mainstream-sidan av gräset också vill ha revolution, också har låtar om att skita i vad andra säger.
Som Taylor Swifts "Shake it off". Till exempel. 
 
Jag älskar Taylor Swift. För ett år sedan gjorde jag det inte. Då hatade jag Taylor Swift. Varför? No reason. Förutom den där härliga internaliserade misogynin som fått mig att tro att kvinnor förtjänar att bli hånade när de bara gör exakt samma saker som män gör men som istället blir hyllade. Jag hade helt seriöst inte ett enda bra skäl till att hata Taylor Swift. Åh nej, det är "bara tonårstjejer som lyssnar på Taylor Swift". Varför är något dåligt bara för att tonårstjejer lyssnar på det? Tonårstjejer är grymma. Åh nej, hon "skriver bara låtar om sina ex." För ingen manlig låtskrivare har någonsin skrivit en låt om sitt ex. Eller en låt om kärlek. Eller? Men det finns väl åtminstone ingen manlig låtskrivare som skrivit om kärlek och blivit hyllad som idol och aldrig fått skit för att han skrivit låtar om kärlek. Eller? (Ed Sheeran, Bruno Mars, Sam Smith, John Legend, och så vidare in i oändligheten.)
 
Jag tyckte så mycket om Taylors nya album att jag köpte det från iTunes när hennes musik plockades ner från Spotify, och det var ett av mina bästa köp under hela 2014. Jag älskar hennes låtar så himla mycket, poppiga och härliga, fantastiska beats och melodier, mycket sjunga-med-vänliga texter. Jag lyssnar fortfarande på det flera gånger i veckan. Och sen är hon ju så himla smart också, och är typ den vänligaste själen som existerat, som bryr sig så mycket om sina fans att hon blir vänner med dom på sociala medier och skickar julklappar till dom och kommenterar på deras selfies och videos och bilder och betalar av deras studieskulder. Seriöst, Taylor Swift är too good for this earth egentligen, men jag är glad att hon är här ändå och kan vara en kick-ass förebild för unga tjejer. Swiftie for life!
 
 
| förebilder, musik, taylor swift | |
#1 - - Anonym:

Haha, vilken underbar rant :)
/Hannah

#2 - - Anonym:

Haha, vilken underbar rant :)
/Hannah

Svar: Men hon är ju så bra!! Jag blir så arg när hon blir orättvist behandlad haha
Lina

Upp