morgonträning

Var på gymmet 07.25 imorse och körde backintervaller på löpbandet. Backintervaller är inte kul. Ungefär det okuligaste man kan göra i träningsväg. Okuligare än burpees. Vad som är kul däremot är att inse att vad som tidigare gjorde att en var på gränsen till att kräkas nu känns relativt enkelt, om än jobbigt när mjölksyran sätter in på tredje setet intervaller. 
 
Morgonintervaller innebär också att man får packa lämpligt mellanmål att äta efter gymmet. Som smoothie med kvarg, mjölk, banan och kanel. Som är typ det godaste. Om ni aldrig testat kombinationen banan och kanel så saknar ni en dimension av livet. Det var den kombon som fick mig att konvertera från kanelhatare till "jag har redan kanel i gröten och kaffet var mer kan jag blanda i den????"-personen jag är nu. Banan- och kanelkombi blir godast om man låter den få stå och gosa ihop sig ett tag, så därför blandade jag smoothien och ställde in den i kylskåpet innan jag gick och la mig igår. Så gott att jag suttit och skrapat upp de allra sista dropparna med sked i tio minuter nu.
 
Nu: linjär algebra II.
 
Träning | dagbok, selfie, smoothie, träning | |
Upp