redigeringsfika och grabbhäng

Igår spenderade jag förmiddagen med att baka misslyckat glutenfritt bröd (att bröd är färdiggräddat vid en innertemperatur på 96 grader är en lögn) och plugga. Eftermiddagen och kvällen var mer innehållsrik. Vid tretiden cyklade jag ner på stan och satt mig på Café Linné för att påbörja redigeringsprocessen på en av mina noveller, nu när den legat orörd i ungefär två veckor. Det var rätt mycket som behöver städas upp i den där historien, men i stora hela är jag fortfarande nöjd med den.
Efter det mötte jag upp mina klasskamrater för att gå på bio och se "The Imitation game", åttafaldigt Oscarsnominerade filmen baserad på matematikern Alan Turings liv och hur han hjälpte till att knäcka ett tyskt chiffer under andra världskriget. Den var väldigt bra! Efteråt gick vi på Burgers & Beers och åt burgare och drack öl. Jag tog en IPA med rymdskepp på etiketten och en kycklingburgare med ananas som var väldigt god.
Och Adam, som utlovat att han skulle "äta så mycket mat" efter bion gjorde oss inte besvikna. Han tog en "Tripple Fat Farmer", och ja, det var så mycket mat. Såg ungefär ut som en heart attack waiting to happen, men Adam var nöjd, glad och beställde in milkshake efteråt.
Det var en trevlig kväll med the grabbz.
| |
Upp