en extremt spänd vadmuskel och sommar på riktigt

Idag var sommaren här på riktigt, trots den eviga blåsten var det shorts och linne-väder hela dagen. På förmiddagen gick jag till min förhoppningsvis sista träff med sjukgymnasten, glad i hågen för min fot gjorde inte längre ont över huvudtaget. Däremot sa jag till henne att det fortfarande stramade litegrann i sidan på vaden. Hon bad mig göra ett knäböj och sa sedan att hon tyckte att jag såg stark ut på sidan av vaden men att baksida vad däremot såg det lite sämre ut, och sedan tryckte hon på baksidan av min vad med knogen och det svartnade i kanterna på mina ögon. Det gjorde så jävelusiskt jävla jävulskt ont, jag har aldrig varit med om någonting värre.
 
Sedan masserade hon hela vaden och jag fick ett ypperligt tillfälle att träna pranayama (utövandet av andningskontroll inom yoga) för JÄVLAR vad ont det gjorde. Sedan satte hon akupunkturnålar där och det var inte mycket bättre det heller. "Det är en extrem spänning i den här muskeln" sa hon. Jo tack. Förhoppningsvis blir det bättre nu. Resten av dagen var bättre. Promenerade i solskenet och löste korsord med världens bästa sambo på balkongen och hade bara en toppenfin och härlig dag av sommarlov.
  
 
 
 
 
| |
Upp