slut på tentap!!!!!

Igår skrev jag min sista tenta för terminen!!!!!!! Vem bryr sig att jag fortfarande har en inlämningsuppgift att skriva? Fyra sidor på sju dagar är ju nada, fixar man ju i en handvändning! Jag firade slutet på tentaperioden med att igår ha en lugn kväll med en whiskey, choklad och Harry Potter, och avrundade sedan dagen med lite stillsam yoga. Innan tentan igår så köpte jag också nya tuschpennor som jag invigde idag. Blev lite självporträtt i serietidningsstil.
Alltså, jag blir fortfarande så himla förvånad hur bra jag lyckas ibland, hur något som helt seriöst började som några rektanglar, cirklar och random streck till slut blev något som faktiskt liknar mig, och hur mycket enklare det blir ju mer jag tränar. Nyckelordet är tålamod. Ofta vill jag bara kräkas över att det jag producerar inte ser ut som jag tänkt mig eller att proportionerna blir skeva, och då krävs det ganska mycket viljestyrka för att fortsätta försöka, men ju mer jag försöker desto bättre blir det.
 
Ta händer, till exempel. Tidigare var det det värsta jag visste att rita; jag fattade inte hur de funkade? fanns det något sätt att få dem att inte se ut som monsterklor? Men så läste jag på lite på internet om anatomi och övade massvis och nu vet jag att det bara är att sätta ut några cirklar och rita lite trianglar och till slut dra några streck och så är man framme.  Så idag var det inte handen jag oroade mig mest över, utan att rita tänderna. Tänder är scary shit. Gör du det fel kan hela ansiktet se helt koko ut. Men jag utmanade mig själv och inte blev det väl så himla dåligt inte! Bra start på sommarlovet!
 
Persistence is key, practice and all is coming. 
 
| min konst | |
Upp