two down, one to go, men först - norrland

Har på mig jeans för första gången på typ en och en halv vecka, smink på, håret är tvättat - känner mig ungefär som en vanlig människa igen. Tentaperiod är en så konstig tid. Som ett litet pocket universe mitt inne i ens vanliga liv där allt annat stannar upp förutom studierna. 
 
Skrev vågor och optik igår, och antingen var jag helt ute och cyklade, eller så var tentan löjligt lätt. Hur som helst var jag klar efter tre timmar, hade skrivit svar på alla frågor och var dessutom rätt nöjd med vad jag lämnade in. Förhoppningsvis var det tillräckligt.
 
Vad har hänt under tiden jag inte uppdaterat? Not much. Gick till sjukgymnasten och fick hjälp (!) på riktigt, och inte bara rådet att vila. Tydligen har jag överbelastat en sena som sitter längs utsidan av vaden. Den fäster uppe vid knät och under fotsulan, och var har jag haft ont egentligen? I foten och i vaden precis under knät. Så skönt att faktiskt få höra att det var något man kan behandla och inte bara vila bort. Först masserade hon jättehårt på hela senan och det gjorde svinont (ungefär så att man ville grina) och sedan fick jag lite akupunktur, ett par övningar och ett återbesök nästa vecka. Och jag kan träna! Hurra!
 
I övrigt har jag läst ut Too much Happiness och jag och Joakim har tittat klart på tredje säsongen av House of Cards. Den här säsongen var lite upp och ner, men ändå bra!
 
Har en tenta kvar nu, i programmering, men den är inte förrän nästa vecka på torsdag. På måndag ska jag till Ådalsskolan och pitcha den fantastiska idén att läsa på Uppsala universitet för en massa gymnasieelever, och vad måste man göra då? Jo, åka hem. Så det gör jag idag!
| selfie | |
#1 - - Anonym:

Mysigt att åka hem! Hälsa från mig och Henrik :) och bra jobbat med tentorna! Kram Hannah

Svar: Tack!!! Det ska jag göra! :) kram!
Lina

Upp