2016 - inga löften, bara förhoppningar

Under det senaste året har jag jobbat en del med "börja nu"-tänket. Annars är jag en person som gärna vill ha en ursäkt eller något specifikt att hänga upp en början på. Nästa termin ska jag börja plugga i tid. När jullovet kommer ska jag börja rita igen. När sommaren kommer ska jag verkligen komma igång med träningen. Men 2015 försökte jag i så stor mån jag kunde anamma en "begin anywhere"-attityd. Slackat av med träning? Bara att gå till gymmet fastän att det är en onsdag mitt i veckan. Inte yogat på två veckor? Du har en kvart över nu - kör ba kör. Vill lära dig att sticka? Här är garn och stickor och en timme över. Det har varit svårt men har gett mig mycket.
Men även om jag inte har några löften så har jag några förhoppningar om vad året kommer innehålla och erbjuda.
 
En sak jag vill göra mindre av
Äta kött. Ge mig mer grönsaker, mer bönor, mer svamp och mer grytor med kokosmjölk.
 
Två saker jag vill göra mer av
1. Öva mer yoga. Jag vet hur mycket gladare jag känner mig när jag övar regelbundet och jag vill ta fasta på det.
2. Blogga mer. Ett inlägg i månaden känns inte så bra liksom.
 
Tre saker jag vill lära mig
1. Spinna eget garn. 
2. Väva.
3. Koda i C++. 
 
 
Jag tänker också se till att mitt år kommer vara fyllt av handarbete, vänner, godkända studieresultat och massvis av glada stunder med Joakim. Bring it, 2016.
Dagbok | |
#1 - - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Bra lista :)

Svar: Tack :)
Lina

Upp