garnfynd

I lördags var jag och mamma iväg till Erikshjälpen, och det visade sig vara en riktig guldgruva i handarbetesväg. Gjorde av med en del pengar, men med tanke på vilken volym av saker jag kom hem med så var det helt klart värt det. Bland annat hittade jag en garnvinda!
Har gått och drömt om en sådan ett tag, men inte känt att jag velat lägga pengar på det. Men när jag hittade en för ynka 34 kronor så slog jag till. Utöver den så hittade jag massor av garn, bland annat det som en kan se på vindan: ett urtjusigt lingarn i en fantastisk färg. Jag använde vindan för att uppskatta hur många meter garn jag hittat, och efter att ha nystat upp allt så kom jag fram till att jag nu har cirka 1300 meter superfint lingarn till mitt förfogande. 1300 meter!! Hur mycket jag betalade? 40 spänn. Lingarn i samma kvalitet kostar runt 150 kr per 250 meter. Ett riktigt klipp med andra ord! 
Förutom lingarnet hittade jag fyra nystan bomullsgarn. Färgerna är så himla snygga, speciellt det rostbruna och puderrosa. Har nystat upp det rosa, bruna och gröna idag och kommit fram till att jag har ungefär 800 m rosa, 600 m grönt och 450 m brunt. Nu ska allt bara tvättas och nystas ihop igen och sedan är det bara att börja skapa. Har inte bestämt mig vad jag ska göra av allt, men tror att lingarnet ska få bli något riktigt fint, som en spetssjal eller liknande.
 
Jag köpte massvis mer roliga saker den dagen också, men det berättar jag om i senare inlägg!
 
Dagbok, Handarbete | garn, handarbete, recycling, second hand | |
Upp