toppentisdag

Min tisdag har varit produktiv, trots att jag varit helt ledig och inte behövt ta mig till campus. Min disciplin att alltid försöka jobba mellan 8-17 varje dag oavsett om jag har något schemalagt eller inte funkar helt okej, även om det är mer lockande att chilla på morgnarna om jag inte börjar förrän 10. Men jag har insett nu att jag har igen alla "lediga" timmar jag jobbar senare i tentaperioden då jag inte längre behöver plugga som en idiot 12 timmar per dag och knappt leva utöver det. 
Hur som helst tog jag på mig F-tröjan imorse och såg till att få mycket gjort. Typ en halv inlupp i teknisk termodynamik blev kodad, webbmaterial till Internet of Things gicks igenom och förra föreläsningen i termo repeterades. Om jag vill ha ett högre betyg än en 3:a i termon så måste jag ha munta med föreläsaren, vilket känns skitläskigt men samtidigt är det värsta motivationen att lägga mycket tid på att gå igenom kursmaterialet. 
 
Utöver bra plugg så har tisdagen bjudit på att min klasskamrat i princip lyckats haffa oss ett megafett kandidatarbete på ett projekt om numerisk kvantdynamik, där de använder numeriska metoder för att beskriva och simulera dynamiken hos kemiska reaktioner i molekyler. Förhoppningsvis går allt i lås så fort vi får träffa de projektansvariga!
 
Annars då?
Jobbar på ett litet broderi inspirerade av ingen annan än drottningen själv:
 
 
Dagbok | dagbok, ingenjörsliv | |
Upp