vävning


I min jakt på att prova ALLT HANDARBETE har jag också införskaffat en vävram, även den och rullen med varpgarn från Erikshjälpen. Jag ska ha en liten vävstol jag fick när jag var mindre någonstans ute i förråden också, men har inte tagit mig för att gå ut och leta reda på den än (och det lär ju inte hända idag då det är 20 minusgrader ute). Jag ser verkligen fram emot att testa den här lilla ramen, är så inspirerad av alla fantastiska väverskor jag följer på instagram.
 
Från vänster: Warped Threads (Insta: @warpedthreads), Willow Brooke Design (Insta: @willowbrookedesign), LOOP (Insta: @and_gom).
 
Drömmen är att någon gång ha en så pass stor vävstol att jag kan väva sjalar, men det är en dröm att förverkliga senare i livet då jag både har mer pengar och plats. Våra 36 kvadrat är nog så fulla redan nu. Men tills dess lär det nog bli en eller annan smal liten vepa, har flera olika mönster och färgkombinationer i tankarna som jag vill testa. Så förväntansfull! 
 
 
 
 
 
Dagbok, Handarbete | handarbete, second hand, vävning | |
Upp